Kiten in Nederland

16 februari 2014

op 16 februari 2014

Eindelijk enige variatie in de windrichting. Zowaar een WZW wind vandaag. Dus het werd hoog tijd om weer eens een duik in het rioolwater te nemen van Katwijk Noord. Er is veel veranderd sinds de laatste keer dat we op de ‘homespot’ waren. Inmiddels ligt er een grote zandpannenkoek (ja ik heb het woord niet zelf verzonnen) voor de uitwatering. Dit om de invloed van het getij te beperken zodat er aan de nieuwe oever en verlenging van de uitwatering gewerkt kan worden. Het gevolg voor de surfspot is dat er een groot stuk vlakachtig water is ontstaan voor de eerste 100 tot 200 meter. Daarna begint de branding pas. Op de grote vlakte is het wel oppassen geblazen als het laag wordt. Er ligt een grote zandtong in het midden die dan langzaam bloot komt te liggen.

Uitwatering 16 februari 2014Het was vandaag als vanouds gezellig. Een aantal leden van Airtime waren erbij. Natuurlijk was het ook echt topweer om een goede wintersessie te houden. Hoewel de wind natuurlijk gisteren harder was🙂 De zon verlichte het spectakel. En de temperatuur was zeer onwinters. Het was ’s ochtends goed te doen met de 11M. Op het vlakke stuk lekker een beetje sprongetjes en load and pop oefenen. Ik stond als eerste op het water. Het duurde lang voordat de rest ook kwam buitenspelen. Zelfs Jer nam zijn lieve tijd. Mannen …. ouwe nelen kennen ze wel. 

katwijk februari 16 (3)

Honger deed mij naar de kant terugkeren. En op mijn bek vallen toen ik dus dacht dezelfde route terug te kunnen varen als heen. De zandtong belemmerde dit. Tot groot vertier van Rien die tegelijk met mij over het zand struikelde. Na de pauze was de wind ingekakt. Natuurlijk altijd precies als minder avontuurlijke Airtimers polshoogte komen nemen. Maar niet getreurd. Er is tegenwoordig iemand in de buurt met een Switch Nitro 3. Saver of sessions. Dus toen Rien zijn 12M aanbod, kon ik dat niet afslaan. Vervolgens maakte ik mijn hoogste en verste sprong ooit. *STOKED*

katwijk februari 16 (4)


Geef een reactie

