Kiten in Nederland

1 februari 2014

op 2 februari 2014

Wat een fijne winter hebben we toch dit jaar. De vorst wordt mooi uit buurt gehouden door de constant aanhoudende zuidelijke stroming. Enige nadeel is dat we niet op Katwijk kunnen kiten met Zuid, dus ook vandaag gingen we weer op roadtrip.

We hadden met Sebas en Rien afgesproken op de tweedeslag. Hoewel de dag met regen begon, klaarde het steeds meer op. Zelfs de zon verscheen ten tonele. Voor Rien was het helemaal een bijzondere dag vandaag. Voor het eerst sinds lange tijd het water op met nieuw materiaal. De zenuwen van cadeautjes onder de kerstboom of Sinterklaasavond. Je kent het gevoel, dat had hij ook.

En terecht… want hij had een set nieuwe Switch Nitro’s V3 gekocht en ook een Ocean Rodeo Soul. Een zwarte… ook een mooie kleur. Ik kon het niet laten om de 12M even te testen natuurlijk. Jer vroeg of ik zeker wist of ik hem wilde testen. Hij sprak zijn zorgen uit over dat ik dan meteen Nitro’s zou willen bla bla bla… Voor ik wist stond ik natuurlijk op het water. Wat een ontzettend fijne kite. De stevige vlagen absorbeert de kite moeiteloos en zet het om in geleidelijke kracht, de trekkracht is lekker stevig en op de trapeze, lichte bardruk, meer hangtime dan mijn Element, prima overpowerd te varen, goede drift en fijn stuurgedrag… oja en retestabiel. Nu was ik al van plan om mijn 15M Element te vervangen… maar nu is zeker dat het een Nitro V3 wordt🙂 Wat een super toffe kite! Kan niet anders zeggen.

Na een korte pauze gingen we weer allemaal het water op. Zonnetje erbij. Sebas en Jer hebben om de beurt staan filmen. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Vooral de close encounter tussen Sebas en Jer lijkt me spectaculair.

Als afsluiter… warme choco met slagroom. Wat een brute sessie weer! Zou het volgend weekend weer waaien?

1546257_623239327743262_1321522881_n


Geef een reactie

