Kiten in Nederland

18 januari 2014

op 19 januari 2014

Soms moet je een goede sessie laten schieten. Zoals vorige week. Maar gelukkig, ook dit weekend stond er weer wind. Wel uit een ongunstige hoek. Zuid zuid oost neigend naar Oost zuid oost. Sebas had polshoogte genomen op Rockanje. Het was ok, net sideshore. We verkozen Rockanje boven de Sluf. Op de Sluf kan het weleens linke soep zijn bij deze richting.

Toen we op Rock aankwamen, was Sebas al lekker aan het cruizen met zijn 14M. Het was dus niet de voorspelde 17 tot 21 knopen. Goed je kan niet alles hebben. Daarom bereiden wij ons wel op alles voor. De grote maten hadden al weer lang genoeg in de tas gezeten, dus het werd wel tijd dat ze weer even werden uitgelaten.

Jer had zijn nieuwe gopro speeltje mee. Even testen natuurlijk. 360 timelapse. Best grappig🙂 Wel een raar gezicht, zo’n eierwekker op een strandpaal. Menig wandelaar kreeg een hartverzakking toen de wekker afging.

Het was jammer dat de wind af en toe aflandig draaide. In de vaarrichting zaten daardoor 2 windgaten die ik met mijn 15M amper kon overbruggen. Na 2 a 3 rakken net aan op hoogte te blijven, moest ik me laten afzakken. Walk of shame! Ze hadden dat beter de walk of pain kunnen noemen, maar goed.

Ik zag Jer lekker in de weer met de 19M. Achtervolgd door een grote spray water. Ook Sebas trapte die Aquila 14M lekker op zijn staart. Ja… nu weet ik het zeker. Ik hoef niet perse een grotere kite, maar wel een kite met een hogere AR voor dit soort dagen. En een boardje dat een tikkie groter is. Dan is mijn quiver perfect.

Hoewel mijn sessie amper inspanning vergde, was Jer wel de man met de hamer tegen gekomen flink gepowerd aan de BADWING.


Geef een reactie

