Kiten in Nederland

Terugblik op 2013

op 11 januari 2014

Wauw wat een fijn kitejaar! 85 sessies is niet mis. Jer heeft er nog een paar meer, aangezien ik een paar keer uit de running was. Eerst in april met een schouderontsteking en in november omdat ik zonodig mijn ribben moest kneuzen met kiten.

Het jaar bestond uit prachtige avondsessies, lichtwind sessies, noordenwind… veel noordenwind, bitch sessies, early birds sessies en stormsessies. De kitevakantie in juni was niet zo, maar verder kan ik me alleen maar mooie sessies herinneren.

De doelstellingen voor 2013 zijn niet allemaal gehaald. De sliding transitions die zitten er nu wel helemaal in. Ook begonnen met springen, maar de hoogte wil nog niet echt lukken. In ieder geval is de angst om het te proberen overwonnen. Een paar keer een backroll geprobeerd, maar nog niet goed gelukt. Toeside varen geoefend, lukt soms. En toeside de bocht in knallen, gaat wel lekker. Daarnaast voor het eerst in echte storm gekite en mijn vrouwtje gestaan🙂

Mijn 11M met 49 sessies ronduit mijn meeste gebruikte kite, gevolgd door 15M met 24 sessies, de 9M met 12 sessies en dan ,mijn aanwinst van 2013, de 7M met 8 sessies. Ik ben zeer tevreden over mijn huidige quiver. Ik kan varen vanaf 12 tot 40 knopen. De 15M is een waardevolle kite om te hebben. Het heeft mij 29% meer sessies opgeleverd.

2013


Geef een reactie

