Kiten in Nederland

7 december 2013

op 14 december 2013

Vandaag was het weer tijd voor een roadtrip. Hoewel de windvoorspelling voor zondag beter was, moest het dit weekend vandaag voor ons gebeuren. Eerst even een stop onderweg om Eric op te halen en daarna volgas naar Oostvoorne🙂

Ter plaatsen leek het niet te waaien. Toch werden de rookpluimen uit de diverse industrie in de omgeving duidelijk plat uit de schoorstenen gedrukt. Dus toch maar een poging doen. We begonnen aan de lange wandeling naar de playa. Deze wandeling werd onverwacht uitdagend. Door de Sinterklaasstorm en het springtij lag het pad naar de playa vol met riet en gras. Maar dat niet alleen natuurlijk. Ook al het goede dat onze samenleving te bieden heeft, was ruim vertegenwoordigd. Plastic flessen, verpakkingen, maandverband, pakjes, palen, dozen, schoenen… na goed noem het maar op of het lag er wel.

Aan de waterkant … Westenwind zo rond de 17 knoopjes en heeeeeeeeel laag water. Zo laag had ik het nog niet eerder gezien op Oostvoorne. Hup snel de 11M oppompen en dan gauw het water op. De wind leek futloos bovenin, maar onderin het windvenster was er genoeg druk te vinden. Hoogte lopen was er niet echt bij, maar op het heerlijk vlakke water was het goed cruizen geblazen. Wel even oppassen voor alle meuk die in het ondiepe water lag. Je zou niet per ongeluk uit je straps willen schieten om vervolgens met je gezicht op zo’n tak te vallen die daar uit karakter in de bodem stak.

Even pauze en een evaluatie van de droogpakken. Jer en ik hielden het prima uit. Eric vond dat hij de volgende keer toch iets warmers er onder aan moest doen, maar was zeer te spreken. Even leek de wind aan te trekken. Ik liet de jongens en de enige andere verdwaalde kiter op. Ik had last van mijn ribben. Verstandig als ik was zou  ik niet meer gaan… Na 2 minuten alleen op de kant, toch maar even proberen of ik mij kite alleen kan launchen. De Switch Element V2 is poepmakkelijk zelf te launchen. Ik schrok er van. Dat ding hing in no-time in de lucht.

De wind was nog even lekker. Goed genoeg om even stiekem toch een sprongetje te proberen. En toen naar de kant. De dagen zijn zo kort nu. Bij het inpakken van de spullen, genoten we van het afscheid van de zon. Wat een topdag!

IMG_0203


Geef een reactie

