Kiten in Nederland

10 september 2013

op 22 september 2013

Mijn laatste sessie was alweer een week geleden. De hele week windstil en regen pff. Nu pas begrijp ik dat we toch wel erg verwend zijn met het weer en de wind deze zomer.

Vandaag was het dan eindelijk zover. De herfst begint vroeg dit jaar. Een beetje wind op de voorspelling: 30 tot 40 knopenšŸ™‚ Tijd om de 7M Switch Element V2 eens flink aan de tand te voelen. Want het low-end kende ik al, maar nu het high-end testen.

Eigenlijk was ik best wel een beetje bang. Ik had nog niet eerder met zulke harde wind gekite. En al helemaal niet op Katwijk. En ook nog eens met pal aanlandige wind. Het bleef dan ook bij een beetje heen en weer varen. Dat was al pittig genoeg. Ik moest erg mijn best doen om de rail van mijn board in het water te drukken. Best vermoeiend. Vooral toen de wind het high-end van mijn 7M aantikte en er overheen ging. 38 knopen is de max! Daarboven stuurt ie toch niet meer zo best. Wel een vette kick hoor met deze wind varenšŸ™‚

 

 

 


Geef een reactie

