Kiten in Nederland

Vrijdag, zaterdag en zondag

op 21 juli 2013

Een weekend met dikke wind… en regen. Alweer regen😦

Vrijdag was het wachten tot het een beetje droog werd. Daarna naar het Autostrand Oostvoorne. Zou het kunnen met mijn 9M Switch Element? Iedereen voer met een kleiner maatje. Jer had ook alleen maar zijn 10M mee. Nou goed… ff testen dan. Het was ergens tussen de 22 en 32 knopen. Retevlagerig dus.

Ik trok mijn 9M op en ik kon hem prima houden. Hup snel het water op. Beetje heen en weer cruizen. Ja dat lukte wel. Ook Jer ging het proberen. En zo werd het toch nog een geslaagde sessie. Het enige wat ontbrak was de zon. En na de pauze ben ik toch maar niet meer gegaan. De wind maakte het een beetje te bond voor mijn 9M.

Zaterdag was het de “meet & greet” met enkele Kitefreaks. De spot voor vandaag was Rockanje. Al daar aangekomen, trok ik mijn 11M op. Ik kon varen. Maar Rockanje was een k(l)otsbak en de aanlandige wind maakte het er niet makkelijker op. Toen viel de wind weg. Jer ging zijn 12M halen op de camping. Maar hij had beter kunnen blijven wachten met zijn 7M. Want na het windintermezzo, ging het flink aan. Weer was het een vlagerige bende. Dat mocht de pret niet drukken. Het koppen van het board echter wel. De sessie eindigde met 3 hechtingen op de huisartsenpost. En een koud pilsje in het campingrestaurant🙂

Zondag was er zowaar zon! Na rustig wakker worden op naar de Slufter. Jer mocht niet varen met zijn hechtingen. En zo te zien miste hij ook niets. Pal aanlandige wind en een stuk of 100 kiters op een kluitje. Plus een grote klotsbak en een stelletje mafkezen die elkaar in lijnen varen. Ik ging het nog wel even proberen met mijn 9M. Maar de wind was te hard. En omdat hij ook aanlandig was, durfde ik niet aan de kant te starten. Ruimte om verder het water in te lopen was er niet. Dus niet gevaren, maar wel genoten van de show. Dat op deze spot niet meer ongelukken gebeuren, is een wonder te noemen. Wat zijn wij dan verwend in Katwijk🙂 Ondanks de misschien niet zo perfecte omstandigheden, was het een geslaagd en gezellig Kitefreaks weekend.



Geef een reactie

