Kiten in Nederland

Woensdag 19 juni 2013

op 27 juni 2013

Wederom tikt de regen gezapig op het tentdoek. Geen wind. Het is wachten op de avond. Als alle buitjes voorbij getrokken zijn. Inmiddels zijn de muggen ook uit hun winterslaap wakker geworden. Jer wordt opgevreten en zit onder de bulten. ‘S avonds na het eten naar Oostvoorne. Jer vond het de wandeling niet waard. Langszaam aan begon ons goede humeur te lijden onder het gebrek aan vaarbare wind uit de juiste richting. Toch de wandeling gewaagd en zo waar… 14/15 knopen Noord.

Lekker gepowerd met de 15M aan het cruizen. En een enorme sprong. Ik schrok ervan. Ik werd snoeihard uit mijn board getrokken. Zeker 3 of 4 meter hoog. Bungelend met de benen in de lucht. En die 15M kreeg ik niet zo snel terug gestuurd. Kite achter me op het water laten crashen. Natte landing. Wauw dat was vet… maar niemand die het gezien had. Jer kwam zelfs druk gebarend op me afgelopen. Waar ben je? Ik kan je niet zien. En aangezien we de enige waren, vond hij dat niet zo’n fijn idee. Een endje downwind was ik wel.

Jer probeerde ook een rondje met de Zian Aquila 14M en “De Koning”. Ook hij kwam lekker weg. Zelfs toen de wind iets minder werd. Het water zo vlak als een spiegel. Niemand in de buurt te bekennen. Een bleek zonnetje dat de lucht oranje deed oplichten. Awesome!

Toen viel de wind weg. Ik voerde net door het windgat. Boem, kite op het water. Het was een hele worsteling om hem er vanaf te trekken. Beide stuurlijnen, 1 stuurlijn… niks leek te werken in 0 knopen. Toen maar een flinke jengst aan de powerlijnen. Dat werkte, maar door mijn onhandig gestuur… plons weer op het water. Inmiddels lagen er in de verte 2 bootjes van de reddingsbrigade te dobberen. Ook reed er een oranje autootje over het strand mijn richting op. Hmm toch fijn om te weten dat je goed in de gaten wordt gehouden met al die webcams die er tegenwoordig staan. Hup kite in de lucht en terug naar de kant.

Mijn kite aan de kant in het fluweel zachte slik, waar Oostvoorne om bekend staat, geland. Jer deed nog even voor hoe dat moet… zo’n jumping transition. Want die moet ik nog even onder de knie krijgen deze vakantie. Het moeilijkste is om terug te sturen. Ff oefenen nog. En toen was het om 21:00 uur klaar. Terug naar de camping.

Mijn skatje... 15M Switch Element

Mijn skatje… 15M Switch Element


Geef een reactie

