Kiten in Nederland

Zondag 16 juni 2013

op 24 juni 2013

Om 7 uur ging de wekker al. Brrrr het is koud. Even wakker worden met koffie. Broodjes en surfcola mee en op naar Oostvoorne.

Wij waren geeneens de eerste kitesurfers. Er werd al hard gekite toen we ons basecamp opzetten. De wind was beter en harder dan voorspeld. Het was daarom ook een flinke wandeling tegen wind naar het water. Vooral ook omdat we het lichtweer spul mee hadden.

Om 9:00 stonden we allebei op het water. Jer met de 12M Naish Torch. Ik met de Switch Element 11M. Het was net te doen voor mij. Wel flink depoweren hoor met vlaagjes van 26 knopen. Op sommige stukken leek het nog wel even harder pfff. Een voordeel was wel dat ik lekker gepowerd stond. Met 1 keer steken vaarde ik upwind van iedereen en had ik de ruimte om te doen waar ik voor kwam vandaag. Springen!!!!!

Doordat ik net even te veel had aan mijn 11M was springen eigenlijk kinderspel. Eerst oefenen met het sturen van de kite alleen. Ik werd al flink het water afgetrokken. Na een paar keer had ik vertrouwen om ook het board mee te laten doen en af te zetten. Vette shit! Een paar keer ging ik echt hoog en zweefde ik lang door de lucht (eindelijk). Soms was de timing totaal verkeerd en gebeurde er niets. En een paar keer werd ik snoeihard uit de bindingen van mijn board getrokken. En met dezelfde snelheid op het water gekwakt. Oefff had ik maar een impactvest.

Anyway, het was helemaal top. En de wind bleef tegen de voorspelling in ook erg lang goed. Om 13:00 moest ik het opgeven. Spierpijn in de buik en een lege tank. Er moest nu eerst voedsel in. Rustig aan inpakken en naar de auto. Boodschappen doen. Smullen in de tent. Alsof we dagen niets hadden gegeten. Daarna was het inkakken. ‘S avonds nog een loempia speciaal ( met een gebakken ei, ham en satesaus … gruwelijk) naar binnen geslobbert. Het licht ging uit voordat de zon onder was.

Helaas geen beeldmateriaal. We hebben gewoon aan een stuk geknald van 9:00 tot 13:00.

 


Geef een reactie

