Kiten in Nederland

Zaterdag 6 april 2013

op 7 april 2013

En toen was het Torchy time. De week heeft lang genoeg geduurd. Op naar Eurofun om de nieuwe kites van Jer te halen. En daarna… even testen op Oostvoorne natuurlijk. Het weer was super. Lekker zonnetje erbij. En zowaar… zo’n 20 knopen. Ik moest de 15M neerleggen. En verder met de 11M. Dat ging prima. Zelfs met de 2 windgaten die er op de vaarroute zijn met Noorden wind. Jer ging er met zijn nieuwe 12M vandoor. Eerst leek de wind iets te weinig, maar toen het aantrok was ook hij lekker aan het knallen.

Het duurde niet lang voordat hij aan de nieuwe vlieger gewend was. Binnen no-time was hij aan het springen en loopen. En hij ging hoooooooooooog. Woehoee!

Een super kitedag. Jammer van die beginner die zei dat hij geen beginner was. Mij voor zeikwijf uitschold toen ik zei dat het er op leek dat hij weinig kitecontrole had. Maar hij wilde blijkbaar ¬†ongeassisteerd landen. Het leek mij er toch meer op dat hij van links naar rechts door zijn kite op de buik over het strand werd uitgelaten. En 5 minuten daarvoor mij bijna had onthoofd met zijn lijnen terwijl ik op de grond zat te chillen voor the basecamp. Maar… ik kan me vergissen natuurlijk :O

torchies

 

Oostvoorne, 12-20 knopen N, 6 graden met een prachtig zonnetje


Geef een reactie

