Kiten in Nederland

Zaterdag 16 maart 2013

op 31 maart 2013

Ja het is al weer meer dan een maand terug dat we op het water stonden. De winter gooit bar roet in het eten. Het nieuwe jaar had nog niet zoveel sessies in het vat als we hadden gehoopt. Maar nu… wind. Jer opgehaald uit Gelderland en toen naar Rockanje. Het was Zuid tot Zuid Zuid Oost. Dus Rock was de enige optie in de buurt.

2012-12-28 15.12.20

Het was stervenskoud brrrrr. Even eerst op het strand kijken. Wind genoeg. Maar echt aantrekkelijk zag het er allemaal niet uit met die grauwe lucht. Toch even proberen, we zijn hier nu toch. Jer met de 10M klappertandend het water op. Ik ging het met mijn 9M proberen. Had ik de bar maar op 45cm gezet. Met 55cm lijkt deze kite echt niet te besturen met deze enorm vlagerige wind. Ik hield het naar een paar rakjes voor gezien. De meeste van de tijd was ik bezig met terugdobberen naar mijn board. Hoe was het ook alweer? Rockanje klotsbak? Of ik geen techniek meer. Een combinatie van beide denk ik. De beentjes wilde niet echt soepel meeveren op de deining. Anyway, ik de ballen bak uit. Ik moest een heel klein stukje over het strand lopen met de kite naar onze spullen. Ik kwam echter voor geen meter vooruit. Gelukkig hielp Sebas me even met landen, anders had ik daar gewoon nog een half uur gestaan😦

Korte sessie, maar wel weer even lekker de haartjes nat.

Rockanje, 22-30 knp Z-ZZO, 4 graden, maar stervenskoud en grijs.


Geef een reactie

