Kiten in Nederland

Zondag 16 december

op 22 december 2012

Vandaag stond er weer wind op de voorspelling. En zo lang het nog niet vriest, gaan we er voor natuurlijk. We waren pas vrij laat op pad. Eerst even de langs de Slufter. Om de nieuwe kitespot daar te checken. Of het nu echt zo erg is om daar te kiten zoals je hoort in de berichten. Het sportstrand op MV2 is echt groot. Dus het lijkt me dat er aan ruimte geen gebrek is. Op zee… ja er staat branding. Geen poeltjes en wel wat golfslag zo te zien. Maar je weet pas hoe het echt is als je er zelf hebt gevaren. Toch maar niet gedaan. Er was slechts 1 eenzame kiter op deze plek bezig. Verder reden er buggies links en rechts om je oren. Ook een mooie sport🙂 Er worden heel veel windsporten bedreven. Ze gaan er zelfs vliegen🙂

Oostvoorne Autostrand 16 december 2012 (6)

Het was te koud om te blijven staan op de dijk. Dus op naar Oostvoorne. Toen we eenmaal het tentje hadden staan, leek de wind behoorlijk afgenomen. Eerst nog maar even mijn lijnen checken. Inderdaad de rode stuurlijn was 2cm langer dan de rest. Hmmm… hoe ken dat nou weer. Gelukkig was het makkelijk opgelost. Even een knoopje opschuiven naar de bar onder de floater. En klaar. De 15m in de lucht. Hij lijkt weer prima te vliegen.

Met het zonnetje op mijn kop was ik heerlijk aan het cruizen met mijn 15m. De wind werd nog minder. Het handje vol kiters dat er was, had geen andere keuze dan aan de kant te staan. Ik deed nog een rakje. Heel Oostvoorne voor mijzelf🙂 Jammer dat de wind er helemaal mee ophield. Zo had ik de hele middag nog wel door kunnen gaan. Het was heerlijk. Was dit dan de laatste sessie van 2012? Of krijgen we nog een kerstcadeautje?

Facts:

Locatie: Oostvoorne Autostrand

Wind: 12 tot 16 knp ZW

Temp: 6 C met een zonnetje


Geef een reactie

