Kiten in Nederland

Zaterdag 15 december

op 16 december 2012

Wat een verwennerij nog een sessie in 2012 erbij🙂 De spullen staan al klaar!

Rockanje zaterdag 15 december 2012 (2)

Het zonnetje schijnt. De wind is aan. Op naar Rockanje. Eerst natuurlijk even ontbijten😉

Rockanje zaterdag 15 december 2012 (3)

Ik had met iemand van het beginnersgroepje afgesproken. Hij was er al. Wij waren later vanwege het ontbijt. Op Rockanje was het bij de eerste meting 19 tot 23 knopen. Ik ging het daarom met mijn 9M proberen. De vorige keer was er te veel wind, maar nu was er van tijd tot tijd duidelijk te weinig. Minder dan 19 knopen😦 Een beetje vlagerige bedoening. Omdat ik geen zin had in het harde werken in te weinig wind, ook nog maar even de 11M opgepompt. Dat ging beter. Nu kon ik ook een beetje verder oefenen met springen. De progressie met springen gaat niet naar mijn zin. Maar goed… geduld is een schone zaak… zeggen ze. Nu moet ik ook wel toegeven dat ik niet echt zin heb in een crash. Het water is nu te koud om er lekker in rond te spartelen. Dus misschien dat ik met warmer weer hier verder aan moeten werken.

Ook ging het bochtenwerk een beetje stroef vandaag. Toch wel wennen zo’n nieuw board. Dit board heeft tenslotte meer grip. Dus waarschijnlijk moet ik met meer overtuiging het board downwind steken😮

Jer was lekker aan de bak met de 10M. Eigenlijk heb ik hem de hele sessie niet gezien. Hij was lekker aan het genieten. Hij wilde ook nog wel even met de 11M. Maar ja… het lijkt er op of ik iets te veel rek op 1 van de stuurlijnen heb gehad. Ik had vorige week de extenties er af gehaald. Misschien komt het daardoor en is het met extenties beter. Ik vond vorige week al dat mijn kite niet echt fijn stuurde in de harde woei. Voor de zekerheid toch maar een nieuw setje lijntjes bestellen.
Om 14:30 uur hadden we het wel een beetje gehad. Hoewel het gezellig was op de kant, toch maar afgetaaid. Het is te koud om nog een tijdje te staan ouwenellen. Dus rustig inpakken, naar de auto lopen en omkleden.

Ondanks het waterhappen, een super fijne sessie. Lekkere rakken gemaakt. Mijn nieuwe boardje ingesurft. En goed kunnen oefenen. Thuis aangekomen, was het tijd voor een warm bakkie soep. Morgen weer?

Facts:

Locatie: Rockanje

Wind: 19-23 knp ZZW

Temperatuur: zacht vergeleken met eerder deze week.


Geef een reactie

