Kiten in Nederland

Zondag 9 december

op 10 december 2012

Misschien wel de laatste sessie van 2012! Dus er was wind. Check! Het was warmer dan 0 C. Check! De 10cm sneeuw van vrijdag is gesmolten. Check! We are ready for take off.

Ellende met die wintertijd. Het was al 8 uur toen we uit het warme bed rolden, maar het was nog *^&^*% donker buiten. De motor komt maar langzaam opgang. Eerst een sloot koffie er in en dan even Rob ophalen. Wroemwroem naar Oostvoorne.

Op Oostvoorne was het droog, winderig en niet al te warm. Gauw omkleden. Na het omkleden was de bloedsomloop van mijn vingers even met pauze gegaan. Geen enkel gevoel er meer in, het leek alsof ze er ieder moment vanaf konden vallen. Gelukkig had ik mijn Bartjes mee. Dus tegen de tijd dat we bij de vloedlijn waren, had ik weer een hartslag in mijn vingers.

Tentje opzetten, lijntjes uitrollen en vliegertjes oppompen. Jer met zijn 8M was als eerste vertrokken. Toen Rob ook met 8M. Wel minder snel vertrokken. Ik moest hem naar het water sleuren aan zijn trapeze. Misschien toch iets te veel gepowerd met 8M😉 Maar naar een flinke worsteling voor een goede positie in het water, vloog hij er ook prima vandoor.

Nu ik met 9M. Tja… misschien te groot. Eventjes proberen dan maar, ik ben hier nu toch. Volledig gedepowerd opgelaten. Het ging wel. Maar op het water, reageerde de vlieger traag op stuurinput. Niet echt het meest briljante idee van de dag om de powerlijnen op de kortste knoopjes te zetten. Maar ik was uiteindelijk heen en weer aan het varen. Wel zwaar overpowerd. Toch niet naar de kant gegaan. Ik wilde natuurlijk mijn nieuwe boardje even uitproberen. Een Blankforce Logic 2013, gekocht bij Versus Shop. Cadeautje van Jer🙂 Doordat ik niet goed kon keren, anders trok mijn kite me over mijn edge, lag ik lekker in het water te spartelen van tijd tot tijd. Ik was blij met mijn beanie die mijn eierhoofdje lekker warm hield. Ook had ik nu geen last van wintertenen. 6/5 mm Ion Ballistic shoe is the way to go🙂 Heel blij mee.

Jer ging ook nog even mijn boardje testen. Niet gek voor die prijs. Een prima board. Loopt snel hoogte, blijft lekker aan het water plakken, snijdt redelijk de golven aan. Misschien iets minder snel in de bochten. Maar geen spray van het board in je gezicht is zeker een plus in dit ijzige water. Prima aankoop!

Na wat kouw kleumen op de kant, ging ik het toch nog even met de 8M van Jer proberen. Want ik wilde nog wel even verder varen op m’n nieuwe plank. Dat ging wel lekker. Deze kite kon ik prima onder controle houden. Misschien toch een 7M erbij kopen…

Met ondergaande zon liepen we gedrie koud maar voldaan terug naar de parkeerplaats.

Facts:

Locatie: Oostvoorne Autostrand

Temperatuur: Niet zo koud als vorige week, wat zon, geheel droog, maar zeker fris met 6 C

Wind: WNW 22-30 knp


Geef een reactie

