Kiten in Nederland

Woensdag 31 oktober 2012

op 3 november 2012

De laatste dag van oktober. Het zonnetje schijnt en de wind is aan. Dus om een vrije dag gebedeld bij de chef. Er moest gewoon gekite worden vandaag.

‘S ochtend een andere kiteverslaafde opgehaald en “wroemwroem” op naar Rockanje. Dit leek me de enige goede optie met de Zuidenwind die een tikkie naar het Oosten neigde.  Hoewel Rockanje natuurlijk wel bekend staat om zijn klotserige water, was het fijn om even geen branding te hebben waar je eerst door heen moet beuken.

De windmeter in de lucht steken  bij de waterlijn. Zo’n 18 knopen. Tijd om de 11 meter op te gooien. Bij de eerste stap in het water, wist ik het zeker. Het is geen zomer meer. Het water is echt razendsnel afgekoeld de laatste paar weken. Brrrr. Ik probeerde dan ook zoveel mogelijk op mijn board te blijven staan. Maar ja, ik wilde toch even die bochtjes oefenen. En natuurlijk ook een sprongetje wagen. Dat betekent dat je toch wel vaak met je bakkes in het water ligt. Toch mocht de kou en de soms heftige windvlagen het plezier niet drukken. De bochtjes gaan echt super. Nou ja, niet allemaal😦 Ook wist ik bij een sprongetje best een stuk van het water te komen. Het was niet veel, maar toch. Het “timen” en sturen van deze kite voelt nog steeds erg anders, maar “I’m getting there”. Kortom, een supersessie!

In ieder geval, 1 ding is zeker. Je kan niet meer zonder onderstaande accessoires:


Geef een reactie

