Kiten in Nederland

Dinsdag 2 oktober

op 6 oktober 2012

Toen ik naar het strand liep, scheen de zon nog. Maar de herfst is in zijn volle glorie losgebarsten. Dus zonder enige waarschuwing betrekt het of gaat het plenzen. Jammer! De club ligt er verlaten bij zo op dinsdagmiddag. Aan de vlaggen kun je zien dat het seizoen eigenlijk alweer voorbij is. Hoewel het seizoen voor de stormchasers natuurlijk nog moet beginnen🙂

Mijn nieuwe Switch Element 9M was gisteren binnengekomen. Dus die moest ik vandaag even oppompen. Hij ziet er erg klein uit voor een 9M. Helaas kan ik die vandaag niet verder testen. De wind was maar zozo. 13 tot 18 knoopjes. Af en toe geen wind en af en toe veeeeeeeeel meer dan dat. Dat komt door die buitjes die het weerbeeld de laatste 2 weken domineren (bleh).

Dus daar zat ik dan naast de akelig verlaten containers die het clubgebouw vormen van ATK. Hello, anybody there? Dat werd wachten op Jer… Het werd steeds bewolkter en de wind werd steeds minder.

Eindelijk kwam Jer. Even samen de 9M bewonderd. Mooie kite moooooi. Toen snel de 11M in de lucht. Het kwam erg op techniek aan. In de vlagen ging het goed. Even lekker gepowerd wroemwroem. Voor het eerst eigenlijk in mijn kitecarriere zag ik de windvlagen op het water. Dat trekt dan van die rimpeltjes op het oppervlakte. Dus die vlagen probeerde ik te vangen. Best leuk. De zee was relatief vlak. Jammer dat het net niet iets harder waaide.

Per kwam ook even kijken op het strand. Zo te zien is hij al helemaal geacclimatiseerd aan het herfstige weer. De wind hield er ineens mee op. Onee… weer een bui. Gauw de boel inpakken. Net te laat. Dat werd een schnitzelkite in de tas.

Nou ja het was kort en niet zo krachtig. Maar hij telt. Weer een sessie in de pocket!

Facts:

Locatie: katwijk aan zee

Temperatuur: frisjes

Wind: 13 tot 18 knp (tijdens de bui: 28 knp)


Geef een reactie

