Kiten in Nederland

Zaterdag 29 september

op 29 september 2012

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa … wind.

Gisteren was geeindigd in een teleurstelling. Vroeg uit het werk stond ik op het strand. Maar de wind was toch wel een tikkie te hard voor mijn 11M. Het gezegde is waar: “gooi nooit je ouwe schoenen weg voor je nieuwe heb”. Nu ik mijn Cults heb verkocht,  zat er niets anders op dan maar af te druipen. Ik hoop dat mijn 9M Element snel wordt bezorgd.

Na een aantal minder sessies, doordat ik toch wel moet wennen aan mijn nieuwe kite, zat ik echt te springen om een paar knallende rakjes op zee. Dus… na de koffie vanochtend, hollen naar ATK. Westenwind? Boeien, ik ga gewoon. Dan maar door de branding beuken. Haa… stoere woorden. Want het was makkelijker gezegd dan gedaan. Ik hoop maar dat ze geen verontreinigd water gespuid hebben vandaag, want ik heb liters zeewater gevangen. Het blijkt dat je nogal ziek kan worden van die Coccen in het poepwater (blegh).

Na een tijdje heen en weer worstelen… eindelijk mijn boardgevoel weer een beetje terug. Golfje… hup beentjes in en dan weer uit. Net een achtbaan🙂 Ik kon er zelfs 3 sprongen uit persen. Met wat snelheid recht tegen zo’n golf op, kite op 12, bar hard aantrekken, beentjes intrekken, board downwind steken… en landen maar. Om vervolgens op je bek te gaan door de volgende golf hehehe. Maar goed, niemand heeft het gezien, dus dan is het niet gebeurd (zegt men).

Mijn Switch 11M Element is echt een fijne kite. Ik heb er veel op gevloekt in het begin, maar ik krijg er steeds meer gevoel bij. Het is gewoon anders dan ik gewend was. Ik voel nu beter waar de kite staat en kan met wat meer vertrouwen sturen. Al stuur ik soms nog wel te hardhandig. Wat zich bij hoge snelheid resulteert in een crash en niet alleen van de kite (auw). Gelukkig! De snelheid en het gemak waarmee de Element herstart zo tussen de golven is echt om blij van te worden🙂

Het was kortweg heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk vandaag. Lekker gevaren, lekker zonnetje, lekkere golfjes, lekker zeewater, fijn nieuw surfpakkie,  mooie kite mooi!

Facts:

Locatie: Katwijk aan Zee

Temperatuur: 16 C met een lekker zonnetje, fijn hoor

Wind: 15 tot 22 knp W-WNW


One response to “Zaterdag 29 september

  1. Frank Leliard zegt:

    Leuke website/blog….
    greetz
    Frank / Belgie > NL Brouwersdam local ,;:=))
    aka naishdude/ Frankswitch ,;:=))

Geef een reactie

