Kiten in Nederland

Zondag 26 augustus

op 3 september 2012

Dag 2 van het stormweekend. Even langzaam ontwaken van een koude nacht. De fleecetrui moest aan vannacht brrr. De regen kletst nog steeds flink op de tent. Volgens buienradar zou het later die middag opklaren. De wind zou iets minder heftig worden. We hadden dus niet echt haast.

De windrichting WestNoordWest. Welke spot vandaag? Rockanje, Brouwersdam of de Playa? Het werd de Playa. Het is fijn om parallel aan het strand naar Rockanje te varen. De aanlandige wind vormde wel een uitdaging. Je moet dan namelijk eerst door een dikke rij beginners en lessers zigzaggen om vrij te kunnen varen. Er leek geen doorkomen aan. De wind was wel voldoende afgenomen om relaxed met de 9M op pad te gaan. Ik moest slechts 2 keer steken en toen was ik op zee. Waar niemand vaarde, behalve een andere gast met een Cult. De hele zee voor mijzelf🙂

Maar eigenlijk zocht ik Jer. Die had ik hier wel ergens verwacht. Hij ging tenslotte als eerste het water op toen ik nog stond te ouwehoeren met een paar kiters van het beginnersgroepje. Ik zag Jer nergens. Ik liet me downwind naar het tentje afzakken. Misschien toch te weinig aan de 8M en is hij de 10M aan het pakken. Bij het tentje was niemand. Nou moe😦 Dan nog maar een rondje varen. Verderop lag de niet te missen Naish Park 8M van Jer aan de waterkant. Jer was zijn lijnen aan het oprollen. Huh? Watsgebeurt? Powerlijn geknapt! Een Naish kwaaltje. Das lelijk. Maar gelukkig verder alles nog heel. Voor het eerst in een dikke jaar kiten, moest de QR getrokken worden. Fijn dat ie het deed.

Jer maakte er maar het beste van en ging filmpjes schieten met de Gopro. Af en toe kwam er nog een kleine plensbui voorbij. Dit mocht echter de pret niet drukken. Ik vaar gewoon naar het zonnetje verderop.

Omdat we geen reservebar mee hadden, moesten we later maar om de beurt met mijn trekzak. Jer kon er in ieder geval goed mee overweg. De ene sprong naar de ander. Alsof het niets was. Hij heeft de smaak weer goed te pakken! We gingen door totdat de wind uit ging. Daarna sate in het campingrestaurant. Goeie, goeie! En weer vroeg in de veren.

Facts:

Locatie: Autostrand Oostvoorne

Wind: 22-26 knp WNW

Temperatuur: best ok, soms zon soms regen, 19 C


Geef een reactie

