Kiten in Nederland

Woensdag 22 augustus

op 24 augustus 2012

Eindelijk weer eens wind genoeg om op zee te kiten bij Katwijk. Op de voorspelling: 18 tot 22 knopen. Dus ik snel mijn klussen op mijn werk afmaken en als een gek ’s middags tegen wind naar huis toe fietsen. Boodschappen, eten en omkleden. Op naar het strand. Maar kijkend naar de windmeter, wist ik ff niet wat voor maat ik mee moest nemen. 16 knopen? met vlagen van 25 knopen pfff. Nou goed, de 12m dan maar.

Na een lange zomerrust, leek de zee als ontwaakt. De golven klotste in willekeurige richting er lekker op los. Vlieger op een gaan. De bakken achter de tweede zandbank waren erg tof. En mijn 12m trok me er lekker overheen. Net toen ik even wilde stoppen, kwam er een klein vlaagje die een einde maakte aan de pret. Ik werd over mijn board getrokken en onder de golf door. Een kortstondig moment van paniek, toen het wel erg lang duurde voordat ik weer boven water kwam en toch echt graag een hapje lucht wilde. Maar ik voelde waar mijn kite stond, dus het kwam helemaal goed. Eenmaal boven zag ik in het “white water” mijn board niet meer. Nog even heen en weer gebodydragd, maar nee. Ik liet me afdrijven naar de kant, om mijn kite neer te laten. Een wandelingetje langs de branding in het vooruitzicht.

Toen hoorde ik achter me ineens een hoop reuring. Een mede-lid had mijn boardje uit de kolkende massa bij de zandbank weten te vissen. “BIG SMILE”. Ik was al bang dat ik ook 2 weken zou moeten wachten op een eerlijke vinder. En dat zo vlak voor de vakantie.

Eind goed al goed! ‘S avonds het stokje, en mijn 12m, doorgegeven aan Jer.

Facts:

Locatie: Katwijk aan zee

Temperatuur: nog wel aangenaam, maar fris na een tropisch weekend van 36 C

Wind: 16 tot 25 knp ZZW

Vlieger: Naish Cult 2008 12M


Geef een reactie

