Kiten in Nederland

Zondag 8 juli

op 19 augustus 2012

Spannend! De eerste keer varen op Katwijk. Het lidmaatschap is geregeld en het shirtje is binnen. Ik stap als lidnummer 326 het water op.

Maar wie denkt dat je zo even opstapt en wegvaart op Katwijk heeft het mis. Misschien had ik wel de verkeerde maat vlieger gekozen. Of was het varen door de branding toch echt iets wat ik eerst moest leren. Het ging in ieder geval voor geen meter. Voor het eerst sinds lange tijd… the walk of shame. Tijdens het starten alleen al werd ik meters downwind gespoeld. Maar opgeven deed ik niet, nog een keer proberen … en nog een keertje. Nog sneller het board aan je voeten doen. Nog sneller je vlieger door het windvenster jagen. De golven leren timen. Anyway echt gevaren heb ik niet, maar voor de eerste keer mocht ik niet klagen. Erg veel geleerd over varen op “echte” zee. Wel een beetje frustrerend dat Jer en andere om je heen ziet vliegen als een malle.

Facts:

Locatie: Katwijk aan zee

Temperatuur: bewolkt en niet echt zomers

Wind: 17-21 knp WZW

Vliegers: Naish Park 2011 10m en Naish Cult 2008 9m

Boards: Shinn en Blankforce


Geef een reactie

