Kiten in Nederland

Vrijdag 13 juli!!!! O pas op

op 19 augustus 2012

De meeste mensen gaan geen gekke dingen doen op vrijdag de 13de, maar ja… als er wind staat dan ga je varen. Was dat wel zo’n goed idee vandaag?

Vandaag een paar uurtjes eerder uit het werk om te profiteren van de wind. Ik moest ’s avonds weg, dus dat werd hem niet. Ik koos voor mijn 12m vandaag. Mijn 9m lijkt bij deze omstandigheden net ff te klein. Net niet genoeg druk. Maar mijn 12m was ook weer een beetje aan de grote kant. Toch even lekker kunnen varen (hoewel ik later dat weekend wel ziek werd, waarschijnlijk iets te veel van dat rioolwater binnen gekregen dat ze hadden geloost na de vele regen).

Jer die ging ’s avonds uit het werk. En toen gebeurde het ergste wat je kan overkomen als je net een nieuw board hebt. Een koprol in de golven, weg board. Nergens meer te vinden. Ook de volgende dag niet. Snel berichtjes op de fora geplaatst, maar dat leverde niets op. Pas een week later… een telefoontje. Een hardloper had het board gevonden ergens boven Noordwijk. De beste vinder wist niet wat hij er mee moest doen, dus hij had het mee naar huis genomen. Dat was een goed plan van hem. Maar hij woonde wel een eindje verder op. Hardenberg… OMG dat is bijna in Duitsland. Maar het was zeker de autorit dat weekend daarop wel waard. Jer was heel erg blij dat hij zijn geliefde boardje weer terug had.

Facts:

Locatie: Katwijk aan zee

Wind: 18-22 knp ZW


Geef een reactie

