Kiten in Nederland

Kitevakantie in Nederland? Zondag 1 juli

op 19 augustus 2012

Vandaag was het toetje van de vakantie. Er staat een fijn windje op de voorspelling. Dus… een dagje naar Oostvoorne dan maar? Het was heerlijk. Het zonnetje erbij en voldoende wind om met de 9m te varen. Wel was er weer veel golfslag. Ik word daar nog niet echt vrolijk van. Omdat ik mijn board iedere keer kwijt raak of snelheid verlies. Na wat ge ka uu teed te hebben, werd het tijd voor een evaluatie. Jer legde uit dat de vlieger hoger moest en het board platter. Zodat je als het waren over de golfjes heen “drift”. Dit werkte perfect. Ik kreeg het in de vingers en voerde steeds maar hoger en hoger aan de wind. Zonder problemen had ik naar Rockanje kunnen varen🙂 Alleen 1 probleem, hoe kom je nu weer terug? Downwind varen, maar hoe? Dat had ik, behalve tijdens de eerste waterstarts ooit, nog nooit gedaan. Het ging knullig en onhandig, maar ik kwam terug op het punt waar ik begonnen was. Nog even oefenen dit hehe. Ik had nu wel vertrouwen dat ik ook in de golven van Katwijk enigszins zou kunnen varen.

Laatste vakantiedag dus. Samenvattend een topvakantie. Van de 9 dagen hebben we er 6 kunnen kiten. Dat is wel uitzonderlijk in Nederland, denk ik. Ik hoop dat we in augustus weer zoveel wind mogen krijgen.

Verder die dag nog een beetje met de gropro geprutst. Door technische problemen, helaas geen filmpje of actiefoto van mezelf😦

Facts:

Locatie: Oostvoorne Autostrand

Temperatuur: afwisselend zon en bewolkt, lekker weer 21 C

Wind: 20-25 knp ZZW

Vliegers: Naish Park 2011 10m en Naish Cult 2008 9m

Boards: Shinn en Blankforce


Geef een reactie

