Kiten in Nederland

Kitevakantie in Nederland? Zaterdag 23 juni

op 15 juli 2012

Dan kom je dus aan bij de camping na een autoritje van ander half uur. Je meldt jezelf aan bij de receptie, krijgt instructies en een informatiepakket. Daar sta je dan ineens op je campeerplek. Beetje onwennig. Het zonnetje schijnt en de wind is aan. We worden bekeken door de doorgewinterde carvanbewoners van vele generaties terug. Het lijkt als of ze er voor gaan zitten om te bekijken hoe wij dit gaan aanpakken… zo’n tent.

Maar wij zijn onbevreesd. Uren voorbereiding zit er in ons campingavontuur. De instructiefilmpjes op YouTube zijn grijs gedraaid. How to pitch your Vango Icarus 500 under ten minutes. Haaa! Dus de tent stond zo, geen probleem, piece of cookie. We moesten de nieuwe situatie even op ons in laten werken. Even met de stoeltjes voor de tent. Bijkomen van de reis, wennen aan de nieuwe omgeving en een beetje moe eigenlijk.

Maar ja, de wind is aan. Dus op naar het Autostrand. “Weapon of choose” … de 8. Want de wind was goed aan. Jer ging als eerste, want met het opkomende water was het een flinke klotsbende. Daar had ik niet zo’n zin in. Ik wachtte het hoogwater af. Eerst even met de 8 proberen maar met mijn 9 kwam ik beter weg. Ik ben technisch nog niet zo gevorderd dat ik mijn skills kan overdragen van de Cult naar de Park. Hele andere vliegers. De golven bleven klotsen. Met als gevolg dat ik goed kon oefenen in “board retrieval”. Lekker lichaamdreggen tegen de wind, koppie omhoog, boardje zoeken en je beneden de wind laten afzakken. Toch ging het wel goed. Ik kon keihard heen en weer varen. Zelfs het keren lukte soms. Onderweg vaarde ik nog over iemands board heen. Ik probeerde het ding terug te brengen naar zijn downwind afgedreven eigenaar, maar kreeg het niet met 1 hand uit het water. Raakte bijna zelf in de problemen. Die skill heb ik nog niet dus😦 Dan maar een beetje het boardje downwind duwen totdat de eigenaar er naar toe kon lopen.

Ook Jer ging weer het water op. We waren lekker heen en weer aan het varen. Ineens zag ik een zwart beest met een vin op zijn rug. Nee… het was geen haai. Het dier was maar zo’n 20 a 30cm lang. Toch kreeg ik even de kriebels. Eeeej… ben niet zo van de zwembeesten.

Het werd toch een keer tijd om van het water af te gaan. Als een van de laatste die dag. Om 21:00 liepen we terug naar de auto. Vette honger! Maar alles was al dicht in dit dorp. Dan maar pasta koken bij de tent. Zo wordt het tenminste een echt campeeravontuur.  Het duurde heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang voordat het water kookte. Of leek dat maar zo? Lekker gesmuld en naar bed. We waren bekaf!

Facts:

Locatie: Oostvoorne Autostrand

Wind: 22 tot 28 knp ZW

Temperatuur: ? Afwisselend zon en wolken

Vlieger: Naish Cult 2008 9m2 en Naish Park 2011 8m2

Board: Blankforcje en Shinn the Monk 2012


Geef een reactie

