Kiten in Nederland

Dinsdag 12 juni 2012

op 14 juni 2012

Log:

Lekker windje voorspeld voor de dinsdag. Even twijfelen of we dezelfde stunt als vorige week maandag konden doen. Ja… toch maar proberen. Paar uurtjes van het werk opgenomen. Om 16:00 stonden we op het autostrand. En toen gebeurde het ineens. Al dagen hadden we geanalyseerd wat ik niet goed deed met keren of wat ik anders moest doen. Na 2 rakjes lukte het om te keren en door te varenšŸ™‚ Het was nog niet fantastisch soepel of zo en nog steeds een beetje in de poephouding, maar ik hoefde niet af te stappen. Zucht… eindelijk. Als toetje kreeg ik ook nog eens in de gaten hoe ik snelheid kon maken maar ook vooral hoe af te remmen. Dit laatste was nog een probleem. Dus na wat snelheid resulteerde de stop meestal in een soort van crash. Maar dat hoeft nu dus niet meeršŸ™‚ Ook kon ik voor het eerst echt als tegenwicht hangen aan de vlieger. En dat heb ik geweten. Damn schuurplekken in mijn liezen van mijn legstraps van hier tot Tokio.

Jer was ook lekker bezig. Voor het eerst eigenlijk zonder extensies met de 10m2. Hij heeft er lekker op los geoefend met het springen. Zelfs de kite mocht het water rakenšŸ˜‰. Leuk, we konden een hele poos samen opvaren. Dat was wel vet om zo upwind van Jer mee te varen.

Het einde was minder soepel. Ik had al gemerkt bij het keren dat mijn kite een beetje op de LE knikte. Blijkbaar was er te veel lucht ontsnapt. Ik keerde en flop… de kite frummelde zich op als een papiertje. Klets op het water. En door de stroming dreef ik al gauw af. Het was lastig herstarten met die kite zo in elkaar. Vooral als je gehinderd wordt door een beginner die het niet nodig vindt om zijn kite van 10 uur weg te sturen omdat jij er met je kite onderdoor drijft :~.

Teruggelopen met de kite onder de arm. Ding was kleddernat en bij het opruimen bleef er natuurlijk lekker veel zand aan plakken. Schnitzelkite! Gauw naar huis. We hadden best wel trek gekregen. Het was dan ook ondertussen al 19:30. Dat mooie windje was een leuk verjaardagscadeautje voor Jer. En een beetje voor mij ook natuurlijk. In de auto lekker gaaaaaar. Maar ik niet! Ik moet de auto besturen 00

Twee dagen later het ding toch maar uit de tas gehaald. Even opgepompt achter op de plaats. Ik was toch een beetje bang dat ie lek zou zijn. Maar nee, 20 minuten na het oppompen was het ding nog knijterhard. Niets aan de hand. Misschien gewoon een ventiel niet goed gesloten.

Facts:

Locatie: OostvoorneĀ Autostrand

Wind: 21-25 knp NNW-N

Temperatuur: 14 graden

Vlieger: Ik met mijn Naish Cult 2008 9m2 en Jer met Naish Park 2011 10m2

Boards: Blankforce woody en Naish Haze (het favoriete board van Jer)


Geef een reactie

