Kiten in Nederland

Maandag 4 juni 2012

op 5 juni 2012

Log:

Tja maandag staat er wind op de voorspelling… we moeten werken. En… het wordt toch pisweer. Maar die grote grijze vlek op buienradar die onthult de kust zo rond een uur of drie/ vier.  Natuurlijk met een mooi windje. De plannen waren snel gemaakt. Even een uurtje eerder naar huis en dan rechtstreeks naar Oostvoorne. Om 17:30 liepen we naar het strand. Ah… regen en donkere wolken, maar natuurlijk. Tegen de tijd dat we op strand stonden, was het droog. Met zonneschijn ^^.

De wind trok wel erg hard aan ineens. Dus nadat ik mijn warming-up had afgerond door eerst de 12m op te pompen, kon ik nu ook mijn 9m opblazen. Pfff! Lekker windje. Jer pakte de 10m. In het begin had ik een beetje moeite met de golfslag. Donders ik flikker van mijn board. Maar later werden de golven wat rustiger en ging ik als een speer. Veel meters gemaakt, maar nog veel te leren. Zoals het keren. Dat lukte niet echt. Er zit niets anders op dan te blijven oefenen  en nog maar even door te varen😉.

Met zonsondergang gingen we inpakken. We liepen daar (bijna) helemaal alleen met zijn tweeen terug naar de auto. Het was een geslaagde actie. Ondanks dat we toch net even een bui op ons hoofd kregen bij het vol stouwen van de auto. In het donker terug naar huis. Pas om 23:00 thuis.

Dinsdag de spullen maar doen… nu veeeeeeeeeeeeeeeeeel te moe geeeuwww. Oja, dinsdag was er ook een verrassing. Mijn zomeroutfit was gearriveerd!! Heel blij mee:)

Facts:

Locatie: Oostvoorne autostrand

Wind: 18-25 knp NNW-N

Temperatuur: 9 graden (maar het was gek genoeg niet koud)

Vlieger: Ik met mijn Naish Cult 2008 9m2 en Jer met Naish Park 2011 10m2

Board: Ik met mijn fantastische Blankforce 2010 en Jer met zijn minder fantastische Naish Haze 2011


Geef een reactie

